FÉRmakléři.cz srovnávač ověřených makléřů

V případě dotazů volejte
727 895 016


Věděli jste, že správnou prezentací nemovitosti lze dosáhnout průměrně o 6 % lepší prodejní ceny? Pokud tedy prodáváte byt v hodnotě 3 500 000 Kč, můžete za něj získat o 210 000 Kč více. Tato suma pro mnohé z nás představuje více než půlroční plat. Proto věříme, že je dobré se na prezentaci zaměřit a nepodcenit ji.

Co obnáší správná prezentace

V širším pojetí to jsou především tyto body:

  1. úklid a odosobnění bytu

  2. vyklizení od přebytečných věcí pro lepší dojem z prostoru

  3. správné nafocení

  4. vytvoření pravdivého popisku, který zaujme a přesvědčí

  5. poskytnutí nebo překreslení půdorysu

  6. vystavení na největších realitních serverech

  7. vedení prohlídek

1) Úklid a odosobnění bytu

Každý z nás má trochu jiný vkus. To, co se líbí vám, se nutně nemusí líbit kupci. Proto je důležité byt nejen uklidit, ale před focením schovat všechny osobní věci, přípravky na mytí nádobí, houbičky, utěrky, používané ručníky (pokud tedy nejsou krásně poskládané), magnetky z ledničky apod.

2) Vyklizení od přebytečných věcí pro zvětšení prostoru

Pokud máte například malou ložnici se starou a již nepěknou skříní na oblečení, jistě pro zlepšení dojmu pomůže tuto skříň dočasně přemístit, aby vaše ložnice působila větším dojmem.

3) Správné nafocení

Z informací jedné pražské realitní kanceláře jsme zjistili, jak velký vliv mají kvalitní fotografie na zájem o inzerát. Z testování vyplynulo, že na profesionálně nafocené inzeráty kliknul na realitních serverech dvojnásobek uživatelů než na inzeráty s ledabylými fotkami. Kvalitním nafocením rapidně zvyšujete pravděpodobnost úspěšného prodeje.

4) Popis, který zaujme a přesvědčí

Pro kvalitní vytvoření popisku je důležité zkusit se vžít do role kupujícího. Co zajímá kupujícího nejvíc? Vodítkem pro vás může být seznam nejpodstatnějších parametrů ovlivňujících cenu bytu, o kterých jsme psali v článku zde. V popisku je důležité zmínit především tyto informace:

  • lokalita (ulice)

  • dispozice (např. 2+1, 3+kk, apod.)

  • výměra bytu (v m2)

  • patro, ve kterém se byt nachází + zda je k dipozici výtah

  • stav bytu (velmi dobrý, dobrý, po rekonstrukci, před rekonstrukcí, špatný)

  • typ vlastnictví (osobní nebo družstevní)

  • zda je byt s balkónem nebo bez

  • stav bytového domu (velmi dobrý, dobrý, po rekonstrukci, před rekonstrukcí, špatný),

  • výše poplatků za služby

 

Dále je velmi důležité zaměřit se na přednosti bytu a jeho okolí. Může to být např.: velká kuchyň, krásný výhled na okolí, klidná oblast, skvělé dopravní spojení, možnost parkování, apod. Také můžete uvést, co v blízkosti bytu najdete. Příkladem může být krásný park v okolí, supermarket, pošta, bankomat, školka, dětské hřiště a podobně.

5) Poskytnutí nebo překreslení půdorysu

Pamatujte, že kupci většinou hledají tu správnou nemovitost i půl roku, než se rozhodnou pro tu správnou. Vybírají tak z řady dalších bytů. Pokud váš inzerát odbydete natolik, že nevložíte do inzerátu ani půdorys bytu, mnoha kupcům se ani nevyplatí vás kontaktovat. Půdorys bytu proto určitě přiložte do inzerátu. Můžete si jej jednak sami okopírovat anebo překreslit v dostupných počítačových programech. Více o těchto programech se můžete dočíst v článku zde.

6) Vystavení na největších realitních serverech

Kde všude je třeba inzerovat? Není třeba vystavovat na desítkách serverů. Dle našeho názoru stačí vystavit inzerát na 4-5 nejnavštěvovanějších serverech. Doporučujeme:

www.sreality.cz

www.reality.idnes.cz

www.realitymix.cz a další

 

7) Vedení prohlídek a správná komunikace se zájemci

Pokud si hodláte nemovitost prodávat sami, připravte se na velké množství telefonátů a emailů, a to ne ze strany potenciálních kupců, ale neprofesionálních makléřů. Byť do inzerátu uvedete např. „RK nevolat“, což mimochodem nepůsobí dobře na potenciální kupce, stejně to „makléře“ neodradí. Doporučujeme vám proto zřídit si pro prodej nemovitosti nový email a ideálně i speciální telefonní číslo.

Tyto nevyžádané hovory by vás však neměly znechutit pro následnou komunikaci se skutečnými zájemci o váš byt. Připravte se, že je důležité být neustále na příjmu. A to i o víkendech. Pokud vás potenciální zájemce nezastihne, znovu už se ozvat nemusí a doba prodeje vašeho bytu se tak může výrazně protáhnout.

Na nadcházející prohlídky je dobré se připravit. Pokud prodáváte nemovitost, ve které ještě máte nájemce, zkuste se s nimi domluvit, aby v rámci prohlídek nepůsobili otráveně a s ochotou umožnili zájemci nahlédnout do všech pokojů. V případě domácích mazlíčků se pak snažte minimalizovat možné zápachy. Rovněž nepůsobí dobře, když od zájemce očekáváte, aby se před vstupem do bytu zul. Pokud je totiž v botách celý den, může se cítit trapně z případného zápachu. Prohlídku si pak neužije tak, jak by měl.

Máte krásnou kuchyň nebo obývací pokoj? Neukazujte jako první místnost váš malý záchod. Zdá se to jako maličkost, ale první dojem hraje při prodeji velkou roli. Nepodceňujte jej.

Buďte připraveni. I vy byste koupi bytu měli spoustu otázek směrem k majiteli a očekávali byste jeho připravenost.